Phillip Island

27 januari 2017 - Cowes, Australië

Woensdag 25 januari: Op weg naar Phillip Island eerst even boodschappen gedaan. Barbecueën bevalt nog steeds goed, hoewel we in Sydney ook heerlijk hebben gegeten. Er wordt hier veel fast food aangeboden. Je ziet nogal wat dikke mensen. Ook in de supermarkt is het soms zoeken naar lekkere gezonde producten. We blijven leren. Zo kochten we gezoete muesli en een zak noten met cranberry's waarin bolletjes witte chocolade zaten. Niet echt de bedoeling. We drinken hier regelmatig Jacob's Creek Sauvignon. Iets duurder dan in Nederland. Alsof dat vervoer niets kost. Zal wel aan het belastingstelsel liggen.

Opnieuw grote weilanden met koeien  en schapen. Nu ook roodbonte koeien gezien. Vooral vlak land, met in de verte een heuvelrug. Na  Stratford on Avon zien we wijngaarden.

Na Sale komen we een dagbouw kolenmijn tegen. Bij Drouin komen we weer op een kleine tweebaansweg en rijden we over een heuvelrug boven de laagvlakte. Vriendelijk landschap.

De vliegen doen net of we koeien zijn. Ze gaan gewoon op je zitten en laten zich met moeite verjagen. Een boerka is zo gek nog niet.

The Southern Gibsland Winetrail begint hier. Opeens zien we de zee weer. Mooi uitzicht. Droge gele weiden met koeien die vlak bij zee lopen. Op de Highway stil gestaan voor 4 ganzen, die langzaam de weg overstaken.

Op Anchor Belle Holidaypark in Cowes is het vrij druk. Niet zo'n mooie plek voor de camper, maar alles went. Ligging vlak bij zee is fijn, net als schone voorzieningen. We staan naast een aardig Duits stel, dat met een baby van 10 maanden op wereldreis is.

Na aankomst meteen een mooie wandeling langs de zee gemaakt naar het centrum van Cowes. Op de terugweg nog een hele snelle kleine donkere kangoeroe gezien in het gras naast het strand.

Donderdag 26 januari: Eerst hebben we een strandwandeling gemaakt en in Cowes geluisterd naar een country zangeres en een jazzband. Er zijn allerlei festiviteiten i.v.m Australia Day, de nationale feestdag. Er wordt gevierd dat in 1788 de eerste Engelse vloot Sydney bereikte. Het is vergelijkbaar met onze Koningsdag.

's Avonds naar de Penguin Parade geweest. Elke avond na zonsondergang komen de kleinste pinguïns ter wereld hier aan land. Ze waggelen het strand op, op zoek naar hun holletjes. Het is zichtbaar dat ze het strand oversteken een spannende onderneming vinden. Vaak aarzelen ze heel lang en soms gaan ze terug de zee in. Ton is hier 10 jaar geleden al eens geweest, toen hij een weekend in Melbourne was. De kolonie is sindsdien gegroeid tot wel 30.000 pinguïns. De hele opzet doet commercieel aan, maar het geld wordt gebruikt voor het behoud van de pinguïns en hun leefomgeving en voor onderzoek. Op de terugweg in het donker nog bijna een kangoeroe onder de auto. Ging goed gelukkig.

Vrijdag 27 januari: We zijn naar de Nobbies gereden, het zuid-westelijke puntje van het eiland. Hier zijn mooie rotsformaties in de zee te zien. Daarna langs de kust terug gereden naar de Penquin Parade. Fantastische uitzichten en hoge golven die op de rotsen slaan. Daarna een strandwandeling gemaakt bij Ventnor. Je hebt hier duinen zoals in Zeeland, maar met hier en daar rotsen die in de zee uitsteken. Ook hier weer veel aandacht voor natuurbescherming, zoals informatieborden over zeldzame broedende vogels, in dit geval de Hooded Plover. Heel bijzonder op Phillip Island zijn de breed uitwaaierende cipressen.

Zaterdag 28 februari: Op weg van Philip Island naar Melbourne. Vlakbij het centrum van Melbourne zijn we gestopt, bij de botanische tuin en dichtbij het tennispark. Wandeling langs de rivier gemaakt. Ook hier weer elektrische barbecues, waar volop gebruik van wordt gemaakt. Camper ingeleverd. Was weer erg druk bij Maui. Lang wachten, maar werden goed geholpen door een efficiënte dame. We hebben een taxi genomen naar het Ibishotel op de luchthaven van Melbourne en vliegen morgenochtend naar Hobart op Tasmanie.

1. Rita en Alf:
    27 januari 2017
    Met veel plezier lezen we jullie reisverslagen. En worden steeds enthousiaster. Aan de camper zijn jullie vast ook wel al gewend. Misschien ga je het campingleven wel missen. Waarschijnlijk zijn jullie nu al in Tasmanië. Hopelijk een goede vlucht gehad. Veel reisgenot daar in Tasmanië.
  2. Piet en Anita:
    27 januari 2017
    Uit jullie verhalen en foto' s begrijpen we,dat de natuur prachtig is. Jullie zullen daar zeker heel veel van genieten. We zijn benieuwd naar de verhalen over Tasmanië. Veel plezier daar.
    Gr. Piet en Anita
  3. Jo:
    27 januari 2017
    Het is prachtig te lezen hoe jullie van de natuur genieten.
    Daar kan Planet Earth 2 niet tegen op.
    Als natuurliefhebber ben ik jaloers op al jullie waarnemingen.
    Lekker genieten daar.
    HGr
  4. Coby en Stef:
    27 januari 2017
    Wij genieten van jullie reisverslag en prachtige foto's. Het reisverslag is soms wel hilarisch en herkenbaar. Veel plezier in Tasmanië!! Groet van Coby en Stef
  5. Heleen en Hans:
    27 januari 2017
    Wat heerlijk om jullie reis zo te kunnen volgen, in ons hoofd beleven we de reis mee.jullie vertellen het zo beeldend.
    Wij vonden de pinguïn parade ook zo bijzonder en ze weten exact hun eigen nest, ik zie Maria al genieten van die wapperende schone was, alleen een vrouw begrijpt hoe wij daar van genieten
    Wat geeft dat camping leven toch een vrijheid hè. Heerlijk bbq, de rust de mooie plekjes. !
  6. Judith:
    27 januari 2017
    Misschien moet ik dat ook gaan doen, op wereldreis met de baby haha x
  7. Annie en Ton:
    27 januari 2017
    Wat een geweldig mooie reis zijn jullie aan het maken.
    Prachtige foto`s geweldig mooie natuur geniet ervan.
    Wij hopen voor jullie dat de rest ook zo mooi en goed verloopt.

Gr

Annie en Ton
  8. Mery:
    27 januari 2017
    Dit wordt een fantastisch logboek over een geweldige reis, voor jullie zeker leuk om straks terug te lezen, na zes weken ben je weer veel kwijt. Kijk uit naar jullie belevenissen in Tasmanië.
    Ik denk dat jullie de camper gaan missen..........!
  9. Ton en Maria Bruin:
    28 januari 2017
    Doe maar niet Judith. Baby huilde elke nacht. Wij werden er gelukkig niet wakker van. Was pittig voor de ouders xx
  10. M vd Staal:
    28 januari 2017
    Leuk jullie enthousiaste verhalen te kunnen volgen. Het lijkt me zeker voor jullie, met al die mooie natuur een hele mooie en ook wel ontspannende vakantie. Geniet er lekker van, hoop dat Tasmania net zo mooi wordt, veel plezier daar.
  11. Marijke lauret:
    29 januari 2017
    Klinkt weer geweldig vooral de pinquins ...Tasmanie lijkt ons ook geweldig geniet ervan zien uit naar jullie enthousiaste verhalen
  12. Harry en Nardi:
    6 februari 2017
    Wat een geweldige reis maken jullie! En de verslagen lezen zo heerlijk weg.
    Nog heel veel plezier!