De laatste dag

20 februari 2017 - Adelaide, Australië

Maandag 20 februari: De dag rustig gestart en voor ons doen laat ontbeten. Heerlijk zonnig weer vandaag , rond de 20 graden. Over het universiteitsterrein gewandeld, waar de introductie van nieuwe studenten plaatsvond en waar sommigen zich ook druk blijken te maken over Donald Trump. Naar de Art Gallery van South Australia geweest. Daar een lunchlezing bijgewoond van een van de conservatoren. Ze heeft veel aandacht besteed aan Art Nouveau design van William de Morgan en Morris & Company en twee prachtige glas en lood ramen van Tiffany uit New York, gemaakt in opdracht van de rijke familie Ayers uit Adelaide. Verder hangen er in dit museum vooral veel mooie schilderijen uit de 19e en 20e eeuw. De kunst is thematisch gegroepeerd. Soms was het voor ons wel even zoeken naar het verband.

We hebben geluncht bij Jaimie's Italian. Eenvoudig, lekker en niet duur hier. Als afsluiting ook in Adelaide weer een ronde door de botanische tuin gemaakt. Een aanrader, met veel prachtig aangelegde tuinen, perken, kassen. Een mooie kruidentuin met uitleg over verschillende toepassingen, zowel medisch, cosmetisch als culinair. De botanische tuin is onderdeel van de groengordel, die om de hele binnenstad ligt. Een mooi aspect van de planologie Adelaide, waardoor de natuur overal dichtbij is.

We zitten nu op het vliegveld te wachten op onze vlucht van 22.35. Het zit er bijna op. Fijn vooruitzicht, dat we morgen afgehaald worden in Brussel door Alf en Rita.

Lieve familie en vrienden, wij vonden het heel leuk om via de reislogger, WhatsApp en de mail met jullie contact te onderhouden de afgelopen weken. Liefs, Ton en Maria.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans & Jacqueline:
    20 februari 2017
    Goeie terugreis lieve Ton en Maria! Lekker rustig weer acclimatiseren in Terneuzen en genieten van alle dierbare herinneringen ❤️
  2. Jo:
    20 februari 2017
    Goede vlucht terug. Jullie hebben een prachtig avontuur beleefd.
    Weer van harte welkom thuis.
  3. M vd Staal:
    20 februari 2017
    Bedankt voor jullie uitgebreide en mooie reisverhalen, volgens mij hebben jullie genoten, wens jullie een goede reis terug.
  4. Heleen en Hans:
    20 februari 2017
    Jeetje wat is jullie vakantie snel gegaan en wat hebben we genoten van jullie belevenissen. Hele goede vlucht en veilig weer thuis.
  5. Piet en Anita:
    20 februari 2017
    We hebben genoten van jullie reisverhalen en zien er naar uit om jullie weer te zien en
    onder het genot van een glaasje met elkaar te praten over jullie belevenissen.
    Goede terugreis en tot gauw.
  6. Coby en Stef:
    Maria en Ton,

Bedankt voor jullie reisverslag en de mooie foto's. Jullie waren voor ons dé virtuele reisleiders bij uitstek. Wij hebben genoten van jullie verhalen en wensen jullie een goede terugreis en -aankomst.

Groet van Coby en Stef
  7. Mirjam:
    goede reis!
    groetjes, Mirjam
  8. Marijke lauret:
    21 februari 2017
    Bedankt voor de mooie reisverhalen....wij hebben er erg van genoten. Toch leuk zo'n reislog... lijkt of je een beetje mee mag lopen. Straks lekker nagenieten van de belevenissen en de prachtige foto's!
    Goede reis groetjes Marijke en Eugene