Reis en eerste dag Sydney

15 januari 2017 - Sydney, Australië

Relaxed en gezellig vertrokken uit Brussel dankzij Piet en Anita, die zo lief waren ons weg te brengen. Via Dubai, waar we een korte tussenstop hadden, zijn we in 23 uur naar Sydney gereisd. In het vliegtuig hebben we ons onder andere vermaakt met kijken naar de serie Queen Victoria, waarin onder meer haar huwelijk met prins Albert werd verfilmd. In het vliegtuig moesten we een bizarre vragenlijst van de Australische douane invullen. O.a. of we de laatste 6 dagen in contact zijn geweest met een zoetwaterrivier of op een boerderij zijn geweest. Snel een taxi gevonden en om 01.00 uur waren we in ons hotel. Hotel heet 57, goede  locatie in Surrey Hills, dichtbij het centrum van Sydney.

Vrijdag 13 januari: Sydney verkend. Tot onze verassing stonden prins Albert en Queen Victoria ons al op te wachten bij de prachtige kathedraal van St.Mary. We hebben met een gids een rondrit langs de hoogtepunten van Sydney gemaakt. Harbour Bridge, de stoel van Macquarie, de marine basis, Sydney Opera House, de Macquarie vuurtoren ( half Australia heet Macquarie)  de Gap ( de ingang van de haven van Sydney) en Bondi beach, het surfparadijs.

Na de sightseeing St. Mary's Cathedral en de Art Galery of NSW bezocht. Prachtige schilderijen gezien en kunst van de Aboriginals.  Daarna de Fish Market bezocht.

Ton viel om 8 uur in slaap.

1. Arlette:
    Dag Maria en Ton,
    Wist helemaal niet dat jullie al zo gauw zouden vertrekken.
    Wat hebben jullie al veel prachtigs gezien in kort tijd.
    Van wie is dat mooie ronde schilderijtje?
    Heel fijn om op deze manier ook mee te kunnen genieten van de mooie natuur, steden, etc.
    Heel veel plezier . Groeten, ook van Willem, Arlette.
  2. Rita en Alf:
    15 januari 2017
    Fijn dat de reis zo voorspoedig ging. En weer al zoveel gezien. Lieve groet en zijn weer al benieuwd naar het volgende reisverhaal
  3. Heleen en Hans:
    Hallo Ton en Maria,
    Fijn dat jullie de lange vlucht zo goed hebben doorgebracht en ik herinner me ook wel dat we een lange vragenlijst in moesten vullen maar dat is vast nog uitgebreider geworden. Geweldig dat jullie al zoveel hebben kunnen doen en wat een mooie foto's. Wij vonden Sydney geweldig jullie vast ook!
  4. Piet en Anita:
    15 januari 2017
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Wat hebben jullie al veel gezien. Groetjes Piet en Anita
  5. Judith:
    20 januari 2017
    Surrey Hills?? Jullie zaten zeker aan mij te denken xx
  6. Marijke lauret:
    21 januari 2017
    Hoi Ton en Maria...de vliegreis zit erop!!!
    dus kan de reis beginnen....leuk dat wij jullie mogen volgen
    zien uit naar de verdere belevenissen...GENIET ZE!!!!!!