2e en 3e dag Sydney

15 januari 2017 - Sydney, Australië

Zaterdag 14 januari: Centraal station bezocht. Prachtig gebouw, maar wel met een golfplaten dak, maar dat blijkt hier vrij normaal te zijn. Daarna China Town en Darling Harbour. Terug naar de Art Galery voor een rondleiding met een gids. In dit museum werd voor het eerst in de jaren 90 Aboriginal kunst tentoongesteld. Daarvoor werd het niet als kunst beschouwd en werd het alleen getoond in volkenkundige musea. De weergegeven foto is van een schildering op boomschors. Bij toeval de Public Library bezocht, indrukwekkend gebouw, met een kaart van de ontdekkingsreis van Abel Tasman ingelegd in een vloer. Daarna een prachtige wandeling door de botanische tuin naar het Opera House gemaakt. Dit is echt een bijzonder gebouw, dat niet voor niets het icoon van Sydney is.

Zondag 15 januari: Inmiddels hebben we allebei spierpijn in de kuiten van het vele wandelen. Daarom hebben we vandaag maar een paar tripjes gemaakt met een veerboot. De Taronga dierentuin bezocht, zodat we in elk geval wat Australische dieren hebben gezien.

Het is hier zonnig en warm, maar vandaag was er gelukkig af en toe een zuchtje wind. De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Het lijkt hier een aardige mix tussen Engeland en de V.S.  We vinden Sydney een prachtige stad. Mede ook door de schitterende natuurlijke haven.

1. M vd Staal:
    15 januari 2017
    Leuk ook een reisblog, gaan jullie volgen en geniet van de vakantie en is zo te lezen al goed begonnen, alleen spierpijn valt mij na al het fitnessen van jouw Maria wel wat tegen.
  2. Heleen en Hans:
    15 januari 2017
    Haha, heel wat kilometers afgelegd, het is ook zo'n grote stad en geweldig om veel te voet te kunnen doen. Jullie begin van deze reis is al fantastisch en heerlijk dat mooie weer. Hier regen en kou dus een beetje jaloers zijn we wel!!
  3. Jo:
    15 januari 2017
    Beter daar Sydney te bezoeken dan in Terneuzen.
    Uit het verslag maak ik op dat jullie genieten van de stad.
    Heel leuk jullie zo te volgen.
  4. Sonja de Mul:
    15 januari 2017
    Jullie hebben al heel veel gezien op een paar dagen! En wat fijn die temperatuur daar!!! Leuk om mee te mogen genieten!!!!!
  5. Coby en Stef:
    15 januari 2017
    Prachtige foto's.Jullie zijn al heel actief geweest. Geniet er van!!
  6. Mery:
    17 januari 2017
    Fijn, goed aangekomen lees ik, en er vol tegenaan.
    Wat hebben jullie al veel gezien leuk hoor, maar vergeet niet dat je nog zes weken hebt ;).
    Kijk uit naar jullie volgende belevenissen.