Blue Mountains

16 januari 2017 - Blackheath, Australië

Maandag 16 januari:  We hebben de camper opgehaald bij Maui in Sydney. Het was er erg druk, het duurde lang en we kregen bijna geen uitleg over de camper. Met enige moeite en een lastige Tom-Tom op weg naar de Blue Mountains. Bijna geen campings. De eerste in Katoomba was tot onze schrik vol. Gelukkig konden we terecht op een voor hier mooie camping in Blackheath. Daar troffen we een Nederlander met precies dezelfde camper, die al 2 maanden op reis was. Hij heeft ons goed geholpen onze camper skills te verbeteren. Nu weten we hoe het zit met de watertoevoer, het afvalwater, het chemisch toilet en de gasbarbecue.

Dinsdag 17 januari hebben we een wandeling gemaakt door de bush (eigenlijk regenwoud) van het Blue Mountains natuurpark. Er groeien enorm veel eucalyptussen, diverse soorten varens, waarvan sommige wel 3 meter hoog zijn. Veel voor ons onbekende planten en vogels. Op een rotswand zagen we een schildering van een hand. We denken, dat dit een rotstekening van Aboriginals is. De hand symboliseert het doorgeven van het land aan volgende generaties. De wandeling was schitterend, maar we zijn helaas verdwaald, terwijl we ons doel misten. Ondertussen bleef de temperatuur stijgen tot ongeveer 35 graden. Uiteindelijk aangeklopt bij een afgelegen huis, waar gelukkig iemand thuis was. Dankzij deze bushbewoner een gemakkelijke route terug naar de camping gevonden, via de weg. Op het laatste stuk hebben we nog een lift gehad. Bij thuiskomst hadden we vurig rode uitslag op onze benen, volgens een Australische buurman van planten.

Woensdag 18 januari: We zijn we via een makkelijker route naar het bedoelde eindpunt van gisteren gewandeld, Covett Leap. Hier heb je een adembenemend uitzicht op een soort begroeide canyon met een waterval. De Blue Mountains staan niet voor niets op de  werelderfgoedlijst. De blauwe kleur waaraan de naam refereert wordt veroorzaakt door lichtverstrooiing als gevolg van kleine stofdeeltjes en waterdruppels.  Na de wandeling hebben we met de camper een paar boodschappen gedaan in het drop Blackheath, hier alleen kleine winkeltjes. Onderweg vloog de wijn en olijfolie door de camper, doordat de koelkast open ging.  Nog veel te leren op campergebied. Avonds sloeg het weer om, het ging motregenen en  het koelde snel af naar een graad of 12.  In de kampkeuken kregen we nog diverse tips van een Australier over plaatsen om onderweg te bezoeken. De mensen hier zijn bijzonder aardig en behulpzaam. De standaard begroeting is: Hey guys where are you from?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marijke lauret:
    21 januari 2017
    Wat klinkt dat allemaal geweldig....gelukkig nu op de hoogte van camper eigenaardigheden.
    En voorzichtig he met die wandelingen in de bush. gelukkig ook weer opgelost. Gelukkig dat iedereen zo behulpzaam is!!