Batemans Bay

19 januari 2017 - Batemans Bay, Australië

Donderdag 19 januari: Om 8.15  zijn we vertrokken uit Blackheath op weg naar Batemans Bay. We kiezen een route via het binnenland over Gouldburn. Mooi landschap met veel extensieve veeteelt. Helaas komen we  na 2,5 uur rijden via een bord langs de weg tot de ontdekking, dat  de weg verderop is afgesloten vanwege wegwerkzaamheden. Een korte doorsteek is niet mogelijk, dus we moeten de hele weg terug om via de zuidkant van Sydney de kunstroute te nemen. Onderweg komen we de eerste wijngaarden tegen, iets voorbij Wollongong. We waren nogal gehaast, want we moesten voor 19.00 uur op de camping zijn in Bateman Haven (Big4 Batemans Bay Beach Resort). Om 18.10 uur waren we er. Mooie plek vlak achter het strand, maar druk en iedereen staat dicht op elkaar en dat voor 75 dollar per dag. Gelukkig zijn we inmiddels al wel weer een beetje gewend aan het campingleven. Ondanks de drukte is het hier absoluut niet lawaaiig. Rustige mensen.

Vrijdag 20 januari: We zijn naar Pebbly Beach in het Murramarang Nationaal Park gereden om kangoeroes te zien. Eerst langs het strand gewandeld en op de wandelroute door het bos, zagen we onze eerste wilde kangoeroe. Een eindje verder lag een hele familie. Hartstikke leuk. Overigens lagen ze in het grasveld bij enkele vakantiehuisjes, die je hier kunt huren in het park. Fantastische plek om een paar dagen vakantie te houden.

Maria is gerust, nu gebleken is, dat de wasmachine op onze camping goed zijn werk doet. Wel nog even paniek, toen de elektriciteit in de camper uitviel. Niet fijn bij 32 graden. Bleek onze koffer contact te hebben gemaakt met de hoofdschakelaar. Weten we gelijk ook waar die zit.

1. Heleen en Hans:
    20 januari 2017
    Haha ja is even anders dan thuis he. Jullie hebben al snel kangoeroes gezien, geweldige beesten he en soms zo groot. Wij genoten ook van de contacten met de Aussies spontaan, geïnteresseerd en gastvrij. Heerlijk he een wasje draaien en met het mooie weer zo droog,
  2. Rita en Alf:
    20 januari 2017
    Jullie leren dus iedere dag weer wat bij over de camper. Op 28 januari zijn er vast geen camper geheimen meer. Wat een mooie camping ( heb het even opgezocht )Met veel faciliteiten zo te zien . Hebben jullie ook al de pelikanen en prachtige parkietjes gezien?
    Tot gauw weer.
  3. Piet en Anita:
    20 januari 2017
    We hebben jullie verslagen met veel plezier gelezen. Jullie hebben al veel meegemaakt. Gelukkig kan je wassen Maria. Dat is ook belangrijk.We zien uit naar jullie volgende verslagen.
    Veel liefs Piet en Anita en oppassen.
  4. Mirjam:
    21 januari 2017
    Hoi Maria en Ton,
    Wel een beetje avonturen, dus :). Zo te lezen hebben jullie al veel gezien. Geniet ervan. veel liefs, Mirjam
  5. Marijke lauret:
    22 januari 2017
    Wat een toestanden :) weer...spannend hoor gelukkig nog op tijd
    op de camping....wat een belevenis lijkt dat ons om kangoeroes
    in het wild tegen te komen....zijn die wel braaf:)??????
    voorzichtig he...en geniet ze.
  6. Sonja de Mul:
    23 januari 2017
    Tjonge jonge, jullie maken wel wat mee! Is geen saaie reis hoor! Goed op borden langs de weg letten, vooral m.b.t. omleidingen !!! Geniet van alles !!!!
  7. Jo:
    23 januari 2017
    Geweldig om jullie verslagen te lezen. Enerverend en wat de wasmachine betreft uitdagend.
    Bij de Probus voorlopig geen gebrek aan lezingen.
  8. Ton en Maria Bruin:
    24 januari 2017
    We hebben pelikanen, diverse soorten parkieten/papegaaien, soort van ibissen, vogels met enorme kuiven en veel onbekende soorten gezien.
    We gaan er van uit dat kangoeroes braaf zijn, maar we gaan ze niet aaien hoor.